b

„Indywidualizacja nauczania w klasach I-III szkół podstawowych”

Od września 2012r. w naszej szkole realizowany jest Projekt „Indywidualizacja nauczania w klasach I-III szkół podstawowych”. W ramach projektu uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w różnorodnych zajęciach, tak rozwijających ich zainteresowania jak i wspomagających ich rozwój.

Zajęcia rozwijające zainteresowania: sportowe Uczniowie rozwijali na nich swoją sprawność fizyczną, ale także uczyli się współpracy w grupie i panowania nad swoimi emocjami w trakcie rozgrywek sportowych. Zajęcia uatrakcyjniał ciekawy sprzęt sportowy, m.in. „narty” do spacerów, piłki „skoczki”. muzyczne Dzieci rozwijały swoje zdolności i talenty muzyczne poprzez śpiew i granie na różnorodnych instrumentach muzycznych zakupionych specjalnie w tym celu. Zajęcia uatrakcyjniała również możliwość korzystania ze sprzętu nagłaśniającego (mikrofony bezprzewodowe i mikroport). plastyczne W trakcie zajęć uczennice poznały wiele nowych technik plastycznych. Chętnie eksperymentowały z różnorodnym materiałem plastycznym np. gliną, piankoliną, filcem, pomponami i drucikami kreatywnymi. W tworzonych pracach mogły wyrazić swoje emocje, pomysłowość i kreatywność. matematyczno – informatyczne Uczestniczący w tych zajęciach uczniowie m.in. rozwijali swoje zdolności logicznego myślenia, stosowania wiedzy matematycznej w praktyce. Na zajęciach wykorzystywane były matematyczne programy komputerowe, kostka magnetyczna, modele ułamków, gry matematyczne. Zajęcia wspomagające rozwój dzieci: zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji Zajęcia nastawione były przede wszystkim na doskonalenie techniki płynnego czytania, rozwijania percepcji wzrokowej, słuchowej oraz pamięci i myślenia przez analogię. Z racji tego, iż zajęcia prowadzono z wykorzystaniem atrakcyjnych pomocy i ciekawych metod, dzieci chętnie w nich uczestniczyły. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy Zajęcia miały na celu korekcję wad wymowy oraz rozwijanie opóźnionego rozwoju mowy. Uczniowie chętnie wykonywali ćwiczenia artykulacyjne oraz inne ćwiczenia wspomagające narządy mowy i rozwijające lewą półkulę mózgu. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych Poprzez gry edukacyjne, zabawy matematyczne, łamigłówki uczniowie zdobywali sprawność rachunkową w zakresie czterech podstawowych działań matematycznych, rozwiązywali proste zadania tekstowe. Wykorzystywali wiedzę i umiejętności w praktycznym działaniu (obliczenia zegarowe, kalendarzowe, przeliczanie pieniędzy).

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II
ul. Jana Pawła II 25
34-460 Szlachtowa
tel: 18 262 01 00

© 2016 Szkoła Podstawowa w Szlachtowej. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona używa plików Cookies.
Czytaj więcej